مجله مادر و کودک

راهنمای جامع خرید شیشه شیر مناسب برای کودکان

خرید شیشه شیر

والدین همواره بهترین‌ها را برای کودکان خود می‌خواهند، از این‌رو از بدو تولد برای خرید سیسمونی و خرید لوازمی نظیر شیشه شیر، شیر خشک، پوشک، لباس و هر نوع وسیله دیگری که کودک به آن نیاز دارد، حساسیت زیادی دارند و همواره به دنبال خرید بهترین‌ها برای کودکان‌شان هستند. خرید شیشه شیر یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های است، چون نوزاد از بدو تولد به آن نیاز دارد. اما مساله اصلی این است که از بین گزینه‌های مختلفی که در بازار موجود است، کدام یک از شیشه شیرها برای نوزاد مناسب خواهد بود؟

خرید شیشه شیر مناسب برای نوزادان، منجر به مکیدن راحت شیر، عدم ایجاد مشکلاتی نظیر نفخ یا کولیک و تغییرات در دهان خواهد شد. بنابراین والدین عزیز باید نکاتی را قبل از خرید شیشه شیر نوزاد مدنظر داشته باشند تا بتوانند شیشه شیر مناسب برای نوزادان‌شان را انتخاب کنند.شیشه شیر مناسب نوزاد

در میان انتخاب‌های متنوعی که وجود دارد، می‌توان سه یا ۴ شیشه شیر مختلف را انتخاب کنید تا به راحتی متوجه شوید که نوزاد شما با کدام یک از شیشه شیرها بیشتر راحت است.

در ادامه این مطلب، نکاتی که برای خرید شیشه شیر مناسب نیاز دارید را بررسی خواهیم کرد تا اطلاعات خوبی برای تحقیق در اختیار داشته باشید.

 

برای مطالعه بیشتر: بهترین شیشه شیرهای سال ۲۰۲۰ از نگاه والدین

 

انواع شیشه شیر کودک به تفکیک متریال

  • شیشه شیر پلاستیکی: پلاستیک یکی از متریال‌هایی است که بسیاری از برندها از آن برای تولید شیشه شیر استفاده می‌کنند. این نوع شیشه‌ها سبک، نشکن و ارزان هستند اما واقعیت این است که تمامی پلاستیک‌ها برای استفاده ایمن نیستند. به‌همین دلیل سال ۲۰۱۲ سازمان غذا و دارو، استفاده از مواد شیمیایی مضر نظیر بیسفنول ای (BPA) را در تولید شیشه شیرهای پلاستیکی کودک ممنوع اعلام کردو با این وجود باز هم ممکن است مواد شیمیایی مضر دیگری نظیر فتالات نیز در آن‌ها وجود داشته باشد. بنابراین قبل از خرید شیشه شیر پلاستیکی باید به این نکته توجه داشته باشید که پلاستیک استفاده شده در تولید محصول، فاقد هر گونه مواد شیمیایی مضر باشد. در غیر این صورت، وجود چنین موادی منجر به ایجاد اختلال در غدد درون ریز کودک خواهد شد و بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و ناباروری را به دنبال خواهد داشت.

برندهای مختلفی مانند دکتر براون و فیلیپس اونت در حال حاضر شیشه‌ شیرهای پلاستیکی ایمنی را برای نوزادان تولید می‌کنند.

  • شیشه شیر شیشه ‌ای: شیشه در مقایسه با پلاستیک مواد شیمیایی سمی را به شیر کودک اضافه نمی‌کند و ماندگاری بیشتری نیز دارد. اما در عوض قیمت آن‌ها نیز بیشتر است و وزن بیشتری نیز دارند. علاوه بر این، احتمال شکستن شیشه نیز بیشتر است، البته نا گفته نماند که برخی از برندها از شیشه‌های نشکن برای تولید بطری شیر نوزاد استفاده می‌کنند.
  • شیشه شیر استیل: شیشه شیرهای استیل از استیل ضد زنگ تولید می‌شوند و فاقد هر گونه ماده مضر شیمیایی هستند. از دیگر مزیت‌های شیشه شیرهای استیل می‌توان به سبک بودن، نشکن بودن و ماندگاری بالای آن‌ها اشاره کرد. این سری از بطری‌ها نسبت به بقیه می‌توانند قیمت بیشتری داشته باشند. تویست شیک یکی از برندهایی است که شیشه شیرهای استیل با طرح‌های متنوعی را تولید می‌کند.
  • شیشه شیر سیلیکونی: پیدا کردن شیشه شیرهای سیلیکونی تا حدودی سخت است و قیمت بالایی نیز دارد. اما در عین حال شیشه شیرهایی سبک، نشکن و فاقد مواد شیمیایی مضر هستند.

 

انواع شیشه شیر نوزاد به تفکیک نوع طراحی

شیشه شیرها در حالت کلی شبیه به سینه مادر طراحی می‌شود تا کودک در حین تغذیه از شیشه، راحتی بیشتری را تجربه کند. از این‌رو، هر یک از برندها با توجه به تحقیقاتی که انجام می‌دهند، طراحی‌های متفاوتی نیز دارند. برای مثال، برخی از شیشه‌‌ها به گونه‌ای طراحی می شوند که از نفخ و کولیک نوزادان جلوگیری می‌کنند.

در ادامه انواع طراحی را بررسی خواهیم کرد.بهترین شیشه شیر

  • شیشه‌ شیرهای استاندارد:بسیاری از شیشه‌های پلاستیکی، شیشه‌ای و استیل به صورت سنتی و استاندارد طراحی می‌شوند که برای بیشتر نوزادان مناسب هستند. بنابراین یکی از گزینه‌هایی که به احتمال زیاد برای نوزاد شما مناسب خواهد بود، همان شیشه شیرهای استاندارد هستند.

 

  • شیشه شیرهای زاویه دار: شیشه شیرهای زاویه دار دارای یک خمیدگی در قسمت سرشیشه هستند تا از جمع شدن هوا در این قسمت جلوگیری شود. این امر منجر به مکیدن راحت‌تر و کمتر نوزاد خواهد شد. در نتیجه کودک راحت‌تر می‌توانید از شیشه شیر تغذیه کند. اما تمیز کردن و شستن این شیشه‌ها تا حدودی سخت خواهد بود که والدین عزیز می‌توانند از برس شیشه شور استفاده کنند.

 

  • شیشه شیر دهانه عریض: شیشه شیرهای دهانه عریض برای کودکانی مناسب است که هم از شیر خشک و شیر مادر تغذیه می‌کنند. این نوع شیشه‌ها کوتاه هستند و دهانه عریضی دارند. در واقع به منظور شباهت بیشتر با سینه مادر بدین صورت طراحی می‌شوند. شستن و تمیز کردن این نوع شیشه‌ها بسیار راحت است.

 

  • شیشه شیر تهویه دار: زمانی که هوا به همراه شیر وارد معده نوزاد می شود، مشکلاتی نظیر هضم سخت، نفح یا کولیک برای آن‌ها ایجاد خواهد کرد. برخی از برندهای برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلاتی، شیشه شیرهایی طراحی کرده‌اند که دارای یک لوله داخلی برای جلوگیری از ورود هوا هستند. تمیز کردن و شستن این نوع شیشه‌ها دشوارتر است.

برای مطالعه بیشتر:  هر آن‌چه‌که باید قبل، حین و بعد از استفاده از پستانک برای نوزادان بدانید!


انواع شیشه شیر نوزاد به تفکیک سرشیشه

همان‌طور که مشاهده می‌کنید خرید شیشه شیر مناسب نوزاد چندان راحت نیست و شما باید به نکات مختلفی توجه کنید. سر شیشه یکی از قسمت‌های مهم یک شیشه شیر است که مستقیما در دهان کودک قرار داده می‌شود. از این‌رو توجه به این بخش از شیشه شیر نیز تأثیر زیادی بر روی انتخاب شما دارد.

  • سرشیشه‌ سنتی: این نوع سرشیشه‌ها همانند نوک پستان دارای یک برآمدگی هستند و معمولا از لاتکس ساخته شده‌اند. بیشتر شیشه شیرها دارای این نوع سرشیشه هستند.
  • سرشیشه ارتودنسی: سرشیشه‌ های ارتودنسی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که از کام کودک به خوبی محافظت می‌کنند.
  • سرشیشه ضد خلاء: این نوع سرشیشه‌ها از ایجاد مشکلاتی نظیر نفخ و ترکیب هوا با شیر کودک جلوگیری خواهند کرد.
  • سرشیشه نوک صاف: سرشیشه نوک صاف شباهت زیادی با سینه مادران دارند و راحتی بیشتری را برای کودکان فرآهم می آورند.
  • سرشیشه‌های چند جریانی: این سرشیشه ها دارای جریان‌های مختلفی هستند که می‌توان بسته به نیاز کودک آن را کنترل کرد.
  • سرشیشه یکبار مصرف: سرشیشه های یکبار مصرف به صورت استریل و بسته بندی شده قابل خریداری هستند و انتخابی خوبی برای مسافرت خواهند بود. اما بهتر است از دیگر سرشیشه‌هایی که سازگاری بیشتری با محیط زیست دارند، استفاده کنید.

 

متریال‌های به کار رفته در تولید سرشیشه

شیشه شیر ارزان

  • لاتکس: سرشیشه‌های لاتکس نرم و انعطاف پذیر هستند اما سریعا کیفیت خود را از دست می‌دهند و باید مرتبا تعویض شوند. علاوه بر این برخی از نوزادان نیز به آن‌ها حساسیت دارند. در نتیجه در خرید شیشه شیر به این نکته حتما توجه داشته باشید.

 

  • سیلیکونی: سرشیشه‌های سیلیکونی امروزه محبوب ترین سرشیشه‌هایی هستند که توسط بیشتر مادران استفاده می‌شوند و برای نوزادان نیز بسیار راحت هستند. سیلیکونی که برای تولید سرشیشه استفاده می‌شود، بسیار محکم و با دوام است. اما در اینجا منظور از محکم بودن، سفت بودن آن نیست. این سیلیکون‌ها در عین حال که محکم هستند، مکیدن راحتی دارند و آسیبی به کام کودکان وارد نخواهند کرد. این نوع سرشیشه نیز نیاز به تعویض دارند و بعد از مدتی باید آن‌ها را جایگزین کرد.


برای مطالعه بیشتر: با ۶ راهکار شستن شیشه شیر نوزاد آشنا شوید!


خرید شیشه شیر با توجه به سن نوزاد

از آن‌جایی که قدرت مکیدن نوزاد متغیر است و به مرور زمان بیشتر می‌شود، در هر سنی نوزادان به یک شیشه شیر مخصوص نیاز ندارند. هر یک از شیشه‌ شیرهایی که تولید می‌شود برای یک بازه سنی مشخص مناسب هستند که والدین عزیز می‌توانند یکی از آن‌ها را برای کودکانشان خریداری نمایند.

برای مثال، شیشه شیرهای ۳+ ماه معمولا برای سن ۳ تا ۶ ماهگی مناسب هستند. در نتیجه باید طی بازه‌های زمانی مشخصی باید نسبت به تغییر شیشه شیر اقدام کرد تا جریان شیر به گونه ای باشد که کودک را خسته نکند.

والدین عزیز بعد از این‌که یک نوع شیشه شیر را انتخاب کردند و کودک نیز برای استفاده از آن مشکلی نداشت، می‌توانند با بزرگ شدن نوزادانشان از سایزهای بزرگ همان نوع شیشه شیر استفاده نمایند.

بنابراین برای شروع از سایز ۰ استفاده کنید و بعدا سایز آن را تغییر دهید.


برای مطالعه بیشتر: هر آن‌چه‌که باید قبل، حین و بعد از استفاده از پستانک برای نوزادان بدانید!


انواع برند تولید کننده شیشه شیر

در حال حاضر برندهای مختلفی تولید کننده شیشه شیر هستند که محصولات هر یک از آن‌ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. والدین عزیز می‌توانند با توجه به نکاتی که مورد بررسی قرار دادیم، نوع شیشه شیر مناسب برای خرید را انتخاب کنند و سپس از بین برندهای مختلف، بهترین گزینه را برای نوزادان خود خریداری نمایند.

برخی از برندهای معتبر تولید کننده شیشه شیر و سر شیشه عبارتند از:قیمت شیشه شیر


برای مطالعه بیشتر: معرفی ۱۰ محصول پرفروش برند تویست شیک


جمع‌بندی

در حال حاضر شیشه شیرهای متنوعی در بازار وجود دارد. ممکن است برای خرید شیشه شیر مناسب نوزادان‌تان انواع مختلف آن را امتحان کنید و باز هم برای خرید سردرگم باشید. امتحان کردن برندها و مدل‌های مختلف شیشه شیر قطعا راهکاری عالی برای یافتن بهترین شیشه شیر نیست. چنین راهکاری در کنار هزینه زیادی که دارد، منجر به اذیت شدن نوزادان نیز خواهد شد. به همین دلیل بهتر است که به کمک اطلاعات مختلف و نکاتی که در این مطلب بررسی کردیم، سعی کنید چند گزینه محدود (۱ الی ۳ شیشه شیر) را انتخاب نمایید و سپس بررسی کنید که کودک شما با کدام یک از آن‌ها راحتی بیشتری را تجربه می‌کند.

1 نظر در “راهنمای جامع خرید شیشه شیر مناسب برای کودکان

  1. مهسا معروفی گفت:

    سلام وقت بخیر .چه موقعی برای محصولات تویست شیک کی تخفیف میزارید؟

نظرات بسته شده اند